Veelgestelde vragen over

Opdrachten

Alle ins en outs over het accepteren of wijzigen van opdrachten.

Alle vragen over Opdrachten

Wat betekent vrije vervanging?

Je mag jezelf vrij laten vervangen door een andere freelancer. Bijvoorbeeld omdat je die dag niet meer kan werken. Het is wel jouw verantwoordelijkheid om te checken of iemand de juiste diploma’s en competenties heeft en dat ze aan de organisatie worden gekoppeld in het PRK. Als er bij controle blijkt dat er iets niet klopt of ontbreekt blijf jij als opdrachtnemer verantwoordelijk en zijn de consequenties en boetes voor jou.

Mag ik eerder naar huis gestuurd worden?

Een opdrachtgever mag een dienst van acht uur met één uur kosteloos laten inkorten. Bij ochtend- en middagdiensten mag dat niet.

Mag een organisatie mij naar een andere locatie sturen?

Dat mag mits zij jou de kosten voor het extra reizen, je parkeergeld en je reistijd vergoeden, Meer hierover kan je terug vinden in de opdrachtovereenkomst.

Wat is het verschil tussen een spoedopdracht en een interessedienst?

Spoed is meteen aan jou toegewezen en bij interessediensten kiest de opdrachtgever zelf uit de freelancers die interesse hebben getoond.

Wat voor soorten opdrachten zijn er?

Spoedopdracht – Deze dienst kan je direct accepteren en wordt daarna direct in je opdrachtenkoffer geplaatst. Hier is geen akkoord van de opdrachtgever voor nodig.

Keuzedienst – Op deze opdracht kan je interesse tonen door op het knopje ‘interesse’ te klikken. De opdrachtgever krijgt hier een melding van en bepaald dan uiterlijk 48 uur voorafgaand aan de opdracht of deze aan jou is toegewezen. Hiervan ontvang je een mail (indien je je meldingen aan hebt staan).

Lange opdracht – Dit is een opdracht voor een langere periode. Let op: de opdracht bestaat uit losse overeenkomsten, voor elke dag een nieuwe overeenkomst. Je dient elke opdracht los te accepteren op het platform (bij ‘losse oproepen’).

Persoonlijke opdracht – Dit is een opdracht die een opdrachtgever alleen aan jou heeft verstuurd binnen het platform.

Waarom zie ik geen opdrachten?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen of maar weinig opdrachten te zien krijgt:

Beschikbaarheid – Je beschikbaarheid staat niet ingesteld, om deze aan te zetten vink je in je profiel de groene vakjes aan.

Competenties – Deze staan uit of zijn niet volledig ingesteld. Je kan contact opnemen met Tadaah deze aan te laten passen. 

Blokkade – Je hebt een opdracht geannuleerd binnen 24 uur voor aanvang van de opdracht, dan kom je voor de komende 24 uur automatisch op een blokkade te staan; je ziet dan geen diensten. 

Non actief – Je account staat op non-actief, wellicht dien je nog een aanpassing te maken in je profiel op het platform. Hierover heb je een mail ontvangen waarin staat welke documentatie er mist.

Uurtarief – Wanneer je een te hoog uurtarief hebt ingesteld, dan kan het zijn dat je geen opdrachten ziet omdat er op dat moment geen opdrachten beschikbaar zijn met het door jou gevraagde uurtarief.

Hoe werkt het koppelen van freelancers aan het Personenregister Kinderopvang?

Tadaah kan geen freelancers koppelen aan een organisatie in het register. Beiden partijen zijn hier zelf verantwoordelijk voor. Wel dragen wij er zorg voor dat op het portaal de juiste gegevens van een organisatie te vinden zijn, om het koppelen voor de zzp’er zo makkelijk mogelijk te maken. Ook zijn er diverse mogelijkheden om reminders vanuit het portaal naar zzp’ers te sturen voor een koppelverzoek.

Ik heb een opdrachtovereenkomst met een opdrachtgever die ze willen wijzigen, kan dat?

Wijzigingen kunnen alleen in overleg tussen opdrachtnemer en opdrachtgever plaatsvinden.

Ik heb zojuist interesse getoond in een opdracht. Krijg ik daar een bericht over?

Je ontvangt alleen bericht als jij degene bent die de organisatie heeft gekozen voor de opdracht. Tadaah wijst geen freelancers toe aan een opdracht. De organisatie bepaalt de opdracht zelf en kiest ook zelf wie er de opdracht mag invullen. Tadaah kan je dan ook geen informatie verstrekken over de status van de opdracht.

Zijn er genoeg opdrachten binnen mijn regio?

Op het platform vind je opdrachten voor de Buitenschoolse opvang (5-12 jaar) en Kinderopvang (0-4 jaar). De meeste opdrachtgevers zitten in de Randstad (Amsterdam, Haarlem, Almere, Utrecht, Leiden, Den Haag en Rotterdam). Daar zijn er in het algemeen meer opdrachten voor freelance kinderopvang professionals, dus genoeg werk! In de provincies: Utrecht, Zuid-Holland, Noord-Brabant en Zuid-Limburg hebben we nu ook meerdere aangesloten organisaties. Tadaah groeit dagelijks, vraag ons of we ook voldoende opdrachten hebben in jouw regio!

Kan ik meerdere opdrachten per dag uitvoeren/accepteren?

Op het platform kun je meerdere opdrachten per dag accepteren mits de uren niet overlappen.

Hoe zit het met de verantwoordelijkheid bij incidenten tijdens de opdrachten?

Tadaah is slechts de bemiddelaar van de opdracht en nooit aansprakelijk bij incidenten. Als ZZP’er mag je alleen opdrachten aannemen via Tadaah als je goed verzekerd bent voor ongevallen/incidenten tijdens het werk. Het is altijd een goed idee om eerst te overleggen wat er in het pedagogisch beleid staat van de organisatie.

< Terug naar alle onderwerpen

Heb je nog vragen? Neem gerust contact op!

Tadaah heeft de leukste opdrachtgevers