Veelgestelde vragen over

Freelancer app

Alle vragen over Freelancer app

Welke emails kan ik verwachten als ik mijn mailnotificaties aanzet in mijn profiel?

In je profiel heb je de mogelijkheid om je emailnotificaties aan/uit te zetten. Indien je ze aan hebt, dan kun je de volgende mails verwachten:

  • Freelancer ontvangt e-mailmelding dat registratie is goedgekeurd met een lijst van gekwalificeerde functie(s). 
  • Freelancer ontvangt e-mail over afgewezen registratie-item met reden voor afwijzing. 
  • Freelancer ontvangt e-mail om haar wachtwoord in te stellen. 
  • Freelancer ontvangt een e-mail over een persoonlijke uitnodiging voor een shift. 
  • Freelancer ontvangt e-mail over automatisch aangenomen worden voor een enkele shift. 
  • Freelancer ontvangt e-mail over handmatig aangenomen worden voor een enkele shift. 
  • Freelancer ontvangt e-mailmelding dat een enkele shift waarvoor zij was aangenomen, op tijd is geannuleerd door de organisatie. 
  • Freelancer ontvangt e-mailmelding dat een enkele shift waarvoor zij was aangenomen, last-minute is geannuleerd, met informatie over compensatie. 
  • Freelancer ontvangt e-mail als de goedgekeurde uren afwijken van de afspraken in de opdracht. 
  • Freelancer ontvangt een bevestiging per e-mail nadat haar facturen door het systeem zijn gegenereerd. 

Wat is het proces van dienst aannemen tot facturatie?

Als je de dienst hebt aangenomen zal deze vervolgens te vinden zijn onder ‘Mijn diensten – gepland’ in de app. Als je de dienst hebt voltooid, dan kun je de uren controleren. Kloppen ze niet? Dan kun je in de eerste 24 na voltooing dienst een verzoek tot wijziging indienen. Na deze 24 uur zal de organisatie de uren kunnen controleren. Wanneer de uren eenmaal zijn goedgekeurd door de organisatie, dan zal in de week daarop op vrijdag de factuur gegenereerd worden. Deze verschijnt dan in je overzicht ‘Geldzaken’ in de app. Voor facturatie hoef je zelf niets te doen: dit gaat volautomatisch via het platform.

Voor welke functies kom ik in aanmerking?

Voor welke functie(s) je in aanmerking komt, wordt gebaseerd op je kwaliteiten: je diploma’s en je certificaten. Je kunt in je profiel in de app zien voor welke functies jij gekwalificeerd bent, onder ‘Gekwalificeerd voor functies’. In totaal zijn er 23 functies:

KDV Babygroep Medewerker

KDV Dreumes Medewerker

KDV Peuters Medewerker

KDV Verticale Groep Medewerker

BSO – Buitenschoolse Opvang Medewerker

VSO (Voorschoolse opvang) Medewerker

TSO (Tussenschoolse Opvang) Medewerker

Vroege Voorschoolse Educatie (VVE) Medewerker

Peuterspeelzaal Medewerker

Peuter Plus Groep Medewerker

BSO-plus (Specialistisch) Medewerker

KDV Plus (Specialistisch) Medewerker

Pedagoog

Orthopedagoog

Leidinggevende/Locatiemanager

Assistent Leidinggevende

Assistent Leidinggevende Voorschool

Gespecialiseerd Pedagogisch Medewerker

Pedagogische Coach / Expert

Beleidsmedewerker Kinderopvang

Kwaliteitsmedewerker Kinderopvang

Activiteitenbegeleider

Huishoudelijke Hulp Kinderopvang

In mijn profiel staat dat ik deelneem aan KOR, maar dit klopt niet (meer). Hoe kan ik dit aanpassen?

Stuur het Adviesteam (info@tadaah.nl)een bewijs van de KOR uitschrijving/beëindiging. We zullen dan zo spoedig mogelijk je gegevens in ons systeem aanpassen. Btw wordt dan met je volgende weekfactuur berekend. De Belastingdienst doet een aantal weken over de bevestiging van beëindiging.

In mijn profiel staat dat ik niet deelneem aan KOR, hoe kan ik dit aanpassen?

Stuur het Adviesteam (info@tadaah.nl) een kopie van je brief van de Belastingdienst. Heb je die niet meer? Stuur ons een ander geldig bewijs. Als we het bewijs binnen hebben zullen we de instelling zo spoedig mogelijk aanpassen.

Waarom zie ik van sommige facturen de betaalstatus niet?

Er zijn een paar organisaties die buiten het betalingsautomatiseringsysteem OPP van Tadaah betalen. Daarom zul je van je facturen aan die organisaties de betaalstatus niet kunnen inzien.

Hoe kan ik mijn profielfoto aanpassen?

Stuur je foto naar het Adviesteam (info@tadaah.nl) en we zorgen dat deze spoedig in je profiel verschijnt.

Het lukt me niet mijn identificatie te verifiëren via iDIN, wat moet ik doen?

Heb je via iDIN geprobeerd om je identificatie te verifiëren, en werkt dit niet? Dan heb je waarschijnlijk je zakelijke of gezamenlijke bankrekening gebruikt. iDIN werkt niet met zakelijke en gezamenlijke rekeningen. Probeer het met je persoonlijke privé bankrekening nogmaals, of kies de andere methode: een kopie van je ID zoals paspoort meesturen op je pagina van Online Payment Platform. Je kunt deze pagina bereiken vanuit de app door op de gele blokje te klikken. Is het gele blokje al blauw of helemaal verdwenen? Dan is het gelukt met de verificatie en hoef je niks te doen.

Waarom moet ik 1 cent betalen om mijn bankrekening te verifiëren?

Een minimale overboeking is noodzakelijk voor het betalingsautomatiseringsysteem OPP om je rekening via iDEAL te kunnen verifiëren. Als je geen 1 cent wilt betalen, dan kun voor de tweede optie kiezen: een foto van je bankpas of bankafschrift op de OPP pagina uploaden. Deze methode is gratis. Wel moet je nog steeds EUR 15,- excl. btw voor de complete verificatie betalen. Dit wordt van je eerst uitbetaling afgehaald.

In de freelancer app zie ik een geel blok waarin staat: “Laat je bankgegevens en identificatie nog verifiëren”. Wat is dat?

Tadaah maakt gebruik van een betalingautomatiseringsysteem, wat veel voordelen oplevert op voor kinderopvangorganisaties en freelancers. Dit systeem heet het Online Payment Platform (OPP) en zorgt voor veilige en snelle online betalingen verwerkingen. Via OPP word je als freelancer uitbetaald. Om er zeker van te zijn dat het geld aan de juiste persoon (jouw bedrijf) wordt overgemaakt, zijn ze verplicht om specifieke bedrijfsgegevens te verifiëren, zoals je bankrekening en identificatie. De kosten voor deze verificatieprocedure van bedrijven bedragen eenmalig €15,00 excl. btw en deze worden verrekend met je eerste uitbetaling van de kinderopvangorganisatie. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur vanuit Tadaah die je kunt opnemen als zakelijke kosten.

Hoe kan ik als freelancer mijn beschikbaarheid opgeven?

Je hoeft je beschikbaarheid niet (meer) op te geven. In de app zie je alle diensten waarvoor je gekwalificeerd bent en de juiste certificaten voor hebt. Wij houden je geplande freelance diensten bij, en tonen geen diensten die overlappen met je geplande diensten.

Waarom zie ik een bepaalde dienst niet in de app, maar een ander wel?

Als je als freelancer een specifieke dienst niet ziet in je app, dan kan dat aan meerdere dingen liggen:

  • Ben je gekwalificeerd voor de functie van deze dienst? Heb je de benodigde/geldige certificaten voor de dienst? Check dat in je profiel. Als er iets ontbreekt, dan zie je de dienst niet.
  • Als je al ingepland bent op dat tijdstip, dan zie je andere diensten op hetzelfde tijdstip niet.
  • Heb je last-minute (binnen 24 uur voor aanvang) een dienst voor vandaag of morgen afgezegd? Dan vermoeden we dat je ook voor andere diensten niet beschikbaar bent, en tonen we geen diensten.
  • Een andere verklaring kan zijn dat een ander persoonlijk voor een dienst uitgenodigd is, of dat een organisatie je niet als freelancer inhuurt omdat je bijvoorbeeld als uitzendkracht voor hen werkt.

Waarom zie ik de dienst niet meer waar ik voor uitgenodigd was?

Zeer waarschijnlijk is die dienst dan niet meer beschikbaar. Geeft de organisatie aan dat je de enige uitgenodigde bent? Check dan op welke diensten ben je al ingepland. Als je al bent ingepland op een dienst die qua tijden overlapt met de andere dienst (zelfs al is het maar met enkele minuten), dan ben je niet beschikbaar en zul je de dienst dan ook niet zien. Je kunt niet op twee plekken tegelijk zijn.

Het lukt me niet om in te loggen, wat kan ik doen?

Als je freelancer bent: zorg dat je de nieuwste versie van de app hebt gedownload. Inloggen via de browser werkt voor freelancers niet meer, dit kan alleen nog maar via de app.

Voor zowel freelancers als organisaties geldt: inloggen gaat voortaan met je e-mailadres (voorheen was dit gebruikersnaam). Let dus op dat je het juiste e-mailadres gebruikt om in te loggen. Als je wachtwoord niet werkt, gebruik dan de ‘wachtwoord vergeten’ functie. Als je deze niet ontvangt (ook niet in je spam) dan kan het zijn dat je niet het juiste email-adres gebruikt.

Kan ik een nieuw certificaat toevoegen aan mijn profiel?

Je kunt momenteel in de app zelf nog geen nieuwe certificaten uploaden. Wel kun je onder je profiel zien welke certificaten je al hebt. Wil je een ontbrekend certificaat (laten) toevoegen? Stuur dan een goed leesbare kopie naar per ons email met vermelding van je naam en e-mailadres en wij voegen dat handmatig aan je profiel toe.

Wat is een interessedienst?

Een interessedienst is een dienst waarbij de opdrachtgever een keuze kan maken uit meerdere geïnteresseerden. Je wordt hierbij dus niet direct aangenomen voor een dienst, omdat de opdrachtgever de tijd krijgt om een freelancer te selecteren. Als je wordt gekozen, dan krijg je hier bericht over. Bij een interessedienst heb je ook de mogelijkheid om een tegenvoorstel te doen op het uurtarief.

Ik heb andere uren gewerkt dan was afgesproken, hoe zorg ik dat mijn uren kloppen op de factuur?

Als je gewerkte uren afwijken van de eerder afgesproken uren, dan heb je de mogelijkheid om een wijzigingsverzoek in te dienen bij je opdrachtgever. Dit kan binnen 24 uur nadat de dienst is geëindigd. Wanneer deze 24 uur om zijn, is het de beurt aan je opdrachtgever. Zij hebben tot de volgende vrijdag om je verzoek goed te keuren (dus altijd minimaal 5 dagen), of af te wijzen.

Hoe bepaal ik mijn uurtarief?

Het wettelijke minimale uurtarief vanaf januari 2025 is EUR 33 excl. btw. Je kunt als zelfstandige voor jezelf bepalen wat je minstens wilt verdienen per uur. Een opdrachtgever kan een dienst voor een bepaald uurtarief op ons platform aanbieden, waarbij jij kan beslissen of je op de dienst wilt reageren. Je kunt bij zogenaamde ‘Interessediensten’ een tegenvoorstel doen op het aangeboden uurtarief, en jezelf dus voor een ander uurtarief aanbieden.

Heeft Tadaah ook een app?

Tadaah heeft alleen een app voor freelancers, op Android en iPhone. Organisaties kunnen gebruik maken van het platform in de browser.

< Terug naar alle onderwerpen

Heb je nog vragen? Neem gerust contact op!